سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در تو دو صفت است که خداوند آنها را دوست دارد: بردباری و تأنّی [رسول خدا صلی الله علیه و آله ـ به مردی فرمود ـ]
حجاب - غریب اشنا
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 61082
بازدید امروز : 5
........... درباره خودم ...........
حجاب - غریب اشنا
غریبه
غربیه ای اشنا که دوست دارم با من همرام شوید و با هم در شناخت خودمان و شاید دینمان بکوشیم.

........... لوگوی خودم ...........
حجاب - غریب اشنا
........ پیوندهای روزانه........
بانو [124]
حب علی [231]
کفتر بی بال [161]
تنها ترین سردار [164]
هیئت محبان و جان نثاران امام حسن مجتبی(علیه السلام)ذاهدان [87]
[آرشیو(5)]


..........حضور و غیاب ..........
یــــاهـو
.......جستجوی در وبلاگ .......

......... لوگوی دوستان من .........



............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

............. بایگانی.............
حجاب
پاییز 1386
بهار 1386
زمستان 1385

........... طراح قالب...........


 
  • حجاب 2

  • نویسنده : غریبه:: 85/8/28:: 4:15 عصر

    هوالمحجوب

    خانم ها باید این را بپذیرند که از نظر جسمی نمی توانند با اقایان برابری کنند و بهترین صلاح برای مبارزه با انان دست گذاشتن بر نقطه ی ضعف انهاست مرد مظهر عشق و طلب و زن مظهر معشوقیت و مطلوبیت است. خداوند مردان را طوری خلق کرده که محتاج زنان هستند یعنی در تاریخ زنی نیست که مجنون شود و از فراغ مردی به کوه و بیابان بزند و در اخرین مرحله زن لیلی می شود زن شیرین می شود.جنس نر گیرنده و دنبال کننده افریده شده.

    ویل دورانت می گوید:

    (خودداری از انبساط وامساک در بذل و بخشش بهترین سلاح برای شکار مردان است.اگر اعضای نهانی انسان را در معرض عام تشریح می کردند توجه ما به ان جلب می شد ولی رغبت و قصد به ندرت تحریک می گردید،مرد جوان به دنبال چشمان پر از حیا است و بی انکه بداند حس می کند که این خودداری ظریفانه از یک لطف و رقت عالی خبر می دهد.)

    مولوی در باره ی تسلط معنوی زن بر مرد این گونه بیان کرده:

    زیــن للناس حــق اراسته اسـت

    زانچه حق اراست چون تانند رست

    چـون پـی یسکن الیهـاش افــرید

    کـی توانــــد ادم از حــــــوا بریــــــد

    رستم زال ار بود،وز حمزه بیش

    هست در فرمــان اسیـر زال خویــش

    انکه عـالـم مست گفتـارش بـدی

    کلمینـــــی یــــا حمیـــــــرا مـــی زدی

    ایشان درباره ی حریم میان زن و مرد مثل جالبی بیان کرده اند:

    مرد را به مثل اب دانسته و زن را مثل اتش که اگر حائل برداشته شود اب اتش را خاموش می کند و بر ان غلبه می کند امـّا اگر حئل و حجابی بین انها برقرار شودمثل این می ماند که اب را در دیگی قرار دهند و اتش را در زیر ان روشن کنند انوقت اب اتش را تحت تاثیر خود قرار می دهد و انک اندک او را گرم کرده ،به جوش می اورد،به غلیان می افتد تا اینکه سرانجام سراسر وجود او را به بجار تبدیل می کند.

    مرد برخلاف ظاهر در عمق وجود از ابتذال و از تسلیم و رایگانی او متنفر است.مردان همیشه عزت و استغنائ و بی اعتنایی زن را نسبت به خود ستوده است.

    نظامی می گوید:

    چه خوش نازیست ناز خوبرویان

    زدیـده رانـده را از دیـده جـویــان

    در اسلام و در قران بارها از انسان ها خواسته شده که این حائل را نگاه داشته و به ان احترام بگذارند ،و خارج شدن از این حائل را حرام کرده است. و می توان گفت از ان به زنا تعبیر شده است اما واقعا حد زنا چیست و کجاست؟ زنا را دست ،پا ،چشم وحتی خیال می تواند انجام دهد .انسان باید بتواند خود را کنترل کند که به حد دیگران داخل نشود و به دیگران هم اجازه ندهد به حد او داخل شوند.این حد نشانه ی عفاف و پاکیزگی افراد است .هر چه این حد گسترش بیشتری پیداکند عفاف ان شخص کمتر می شود وبرعکس.

    دوست عزیزمان ور وب زبیایشان حدیث زندگی ویژه جوانان(http://hadithezendegi.mihanblog.com/)در قسمتاین، قلمروِ من است | عفاف در این باره بیشتر صحبت کردند که امیدوارم از مطالب ایشان هم بهره ی کافی ببرید.

                                                                                                          به امید خدا

                                                                                                         التماس دعا

    *****************************

    صبر باعث میشه غیبت نکنیم.


    نظرات شما ()

  • حجاب

  • نویسنده : غریبه:: 85/8/9:: 4:18 عصر

    هوالمحجوب

    به زنان با ایمان بگو:(دیدگان خود را از نا محرم فروبندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را اشکار نگردانند مگر انچه که[طبعا]از ان پیداست.روسری خود را بر گردن خویش[فرو]اندازند،و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان یا پدران شوهرانشان یا برادرانشان یا پسران برادرانشان یا پسران خواهرانشان یا زنان[همکیش]خود یا کنیزانشان یا خدمتکاران مرد که از زن بی نیازند یا کودکلنی که بر عورتهای زنان وقوف حاصل نکرده اند ،اشکار نکنند؛وپای خود را [به گونه ای به زمین نکوبند تا انچه از زینتشان نهفته می دارند معلوم گردد. ای مومنان،همگی [از مرد وزن]به درگاه خدا توبه کنید،امید است رستگار شوید.

    (نور/31)

    می گه اخه چرا؟چرا حجاب؟ما تفاوتمون با پسرا چیه ؟اخه اینم عدل خداست؟(استغفرالله)پس چرابه ما گفته حجاب بعد پسرا هر چی دلشون می خواد بپوشن! هر کاری دلشون می خواد بکنن!هرجا می خوان برن!اینم شد عدالت!

    اخه دختر خوب!اخه گلم!تو که این حرف رو می زنی مگه پسرها رو نمی شناسی؟ یه مقدار بهشون نگاه بکن!نگاهاشون رو دنبال بکن حتی بهترینشون، من کاری به دین و ایمونشون ندارم ولی خلقت اونا اینطوریه که به دختر ها و خانوها محتاجند و اگر خانوما نباشن اصلا نمی تونن زندگی کنن. پس چرا ؟ چرا باید خانوم ها بزارن که مردا به همین راحتی از اونها استفاده کنن. مثلا بعضی خانم ها می گن ما چه با حجاب و چه بی حجاب نمی ذاریم از ماها استفاده بشه ها و هیچ فرقی نداره حجاب داشته باشیم یا نداشته باشیم.و مثلا اگه توی کوچه یه نفر بهتون نگاه کنه می رین دعوا............................اما این راهش نیست ..اخه این هم شد کار!؟؟؟؟؟؟؟

    به نظر من حجاب وسیله ای است برای بالا بردن ارزش زنان وقتی خانمی خود را بپوشاند نیاز مردان به او خیلی بیشتر می شود مثلا وقتی چیزی توی دستمون باشه و دستمون رو باز بزاریم هر کی میاد اون چیز را می بینه اما اگه دستمون بسته باشه هر کی میاد مشکوک میشه می خواد ببینه توی دستمون چیه و همینطور اگه دستمون را محکم تر ببندیم توجه بیشتر میشه و کنجکاوی افراد بالا تر میره.

    الفرد هیچکاک: (فیلمساز معروف که درباره ی زنان تجارب زیادی دارد)می گوید:

    (من معتقدم که زن هم باید مثل فیلمی پز هیجان باشد،بدین معنی که ماهیت خود را کمتر نشان بدهد و برای کشف خود مرد را به نیروی تخیل و تصور وادارد ،باید زنان پیوسته به این شیوه رفتار کنند یعنی کمتر ماهیت خود را نشان دهند و بگذارند مرد برای کشف انها بیشتر به خود زحمت دهد.)

    ایشان در جای دیگر اینگونه نقل می کند:(زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب و نقاب و روی بندی که به کار می بردند خود به خود جذاب می نمودند وهمین مساله جاذبه ی نیرومندی بدانها می داد،اما به تدریج با تلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خودشان می دهند حجاب و پوششی که دیروز برزن شرقی کشیده شده بود از میان می رود و همراه ان از جاذبه ی او هم کاسته می شود)

    ببخشید اگه نتونستم تونطور که باید اولین مطلبم رو قشنگ بزارم دفعه های بعد جبران می کنم.

                                   ********************

                               صبر داشته باشین ،چون باعث میشه دروغ نگین.


    نظرات شما ()