سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قرآن را فرا گیرید که بهترین سخن است و در آن تفقّه کنید که بهار دلهاست واز روشنی آن شفا بجویید که شفای سینه هاست . [امام علی علیه السلام]
عشق - غریب اشنا
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 61104
بازدید امروز : 7
........... درباره خودم ...........
عشق - غریب اشنا
غریبه
غربیه ای اشنا که دوست دارم با من همرام شوید و با هم در شناخت خودمان و شاید دینمان بکوشیم.

........... لوگوی خودم ...........
عشق - غریب اشنا
........ پیوندهای روزانه........
بانو [124]
حب علی [231]
کفتر بی بال [161]
تنها ترین سردار [164]
هیئت محبان و جان نثاران امام حسن مجتبی(علیه السلام)ذاهدان [87]
[آرشیو(5)]


..........حضور و غیاب ..........
یــــاهـو
.......جستجوی در وبلاگ .......

......... لوگوی دوستان من .........



............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

............. بایگانی.............
حجاب
پاییز 1386
بهار 1386
زمستان 1385

........... طراح قالب...........


 
  • عشق

  • نویسنده : غریبه:: 85/11/27:: 5:12 عصر

    به نام تنها معشوق

    سلام من امدم درسته خیلی دیر اما بلا خره امدم اما این دفعه می خوام با هم در مورد عشق بحث کنیم عشق چیه ؟چرا توی زمان های قدیم هر کس عاشق می شده زبان زد خاص و عام می شده اما حالا هر کگس که به یک سن و سالی می رسه احساس عاشق بودن می کنه ؟و ایا واقعا هر کس که این احساس رو کرد عاشق شده؟چرا این قدر این بحث ها زیاد شده و همه بهش مبتلا؟ما باید چه کاری بکنیم؟

    به نظر من این موضوع می تونه تلقینی باشه تلقین اینکه در جوانی باید عاشق شد این تلقین می تونه از توی شعر ها ترانه ها فیلم ها و حتی از مشاور های نادرست و حتی صدا و سیما که به غلط چیزهایی را وارد افکار جوانترها می کنه و درست فکر نکردن خودمان .

    این بحث رو از دیدگاه ایت الله مظاهری در کتاب اخلاق در خانه ادامه می دهم:ایشان در کتابشان از عشق مجازی به عنوان یک تخیل نام برده که به واسطه ی تماسهای بیجا،نگاههای بیجا،حرفهای بیجا یک جاذبه وارد بدن انسان می شود و او را مبتلا می کند،در واقع باید بگوییم شیطان به واسطه ی تخیل،به نام عشق او را مهار می کند.

    من سندیت و درست و به جا بودن این مطلب را پیدا نکردم اما به دل من خیلی نشست این هم در همان کتاب قید شده بود:از امام صادق علیه السلام پرسیدند:عشق چیست؟امام علیه السلام فرمودند:وقتی دلی از محبت خدا خالی شد،عشق های مجازی در دل او ریخته می شود.وقتی رابطه ی انسان با خدا کم شد،وقتی رابطه ی انسان با خدا قطع شد،شیطان می اید و یکی از کارهایش این است که به واسطه ی قوه ی خیال،یک جاذبه هایی از طرف ،در دلش وارد می شود.

    اول محبت است .این محبت بعد از مدتی می رسد به عشق که دردی است بسیار خطرناک.دردی که زن شوهر دار را بی عفت می کند .مردان زن دار را بی دین می کند ،و بالاخره جوان را بیچاره می کند. دختر عفیف را،دختر با شرافت را ،به ذلت می کشاند.

    مواظب باشید که این مسئله بسیار خطرناک و حساس است .همه باید مواظب این گونه مسائل باشند که معمولا از چشم چرانی ها و شهوت سرچشمه می گیرد.معمولا عشق های مجازی ریشه ی شهوت جنسی دارد و از صحبت کردن زن با مرد ،از نشست و برخاست دو جوان با یکدیگر و نگاههای شهوت امیز به یکدیگر(که چقدر در فیلم های جمهری اسلامس ایران با اونها برخورد داریم فیلم هایی که برای جوانهای جامعه ی ما الگو هستند)کم کم این حالت برای او پیدا می شود ،روز به روز رو به تزاید می رود ،و بعضی اوقات به جاهای باریک می رسد.مثلا یک پسر یا یک دختر معمولی است اما در چشم او بسیار زیبا جلوه دارد بسیار جاذبه دارد.

    چیزی که همه می دانند که اگر چنین چیزی پیش امد و اگر به ازدواج کشیده شد نود درصد به طلاق می انجامد یا سوختن تا اخر عمر.

    اما برای علاج چه باید کرد را در پست بعدی قرار خواهم داد .شما هم نظراتتان را در مورد عشق حتما باز گو کنید .

     


    نظرات شما ()