سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، حاکم بر مردم اند . [امام علی علیه السلام]
زمستان 1385 - غریب اشنا
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 61066
بازدید امروز : 2
........... درباره خودم ...........
زمستان 1385 - غریب اشنا
غریبه
غربیه ای اشنا که دوست دارم با من همرام شوید و با هم در شناخت خودمان و شاید دینمان بکوشیم.

........... لوگوی خودم ...........
زمستان 1385 - غریب اشنا
........ پیوندهای روزانه........
بانو [124]
حب علی [231]
کفتر بی بال [161]
تنها ترین سردار [164]
هیئت محبان و جان نثاران امام حسن مجتبی(علیه السلام)ذاهدان [87]
[آرشیو(5)]


..........حضور و غیاب ..........
یــــاهـو
.......جستجوی در وبلاگ .......

......... لوگوی دوستان من .........



............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

............. بایگانی.............
حجاب
پاییز 1386
بهار 1386
زمستان 1385

........... طراح قالب...........


 
  • معالجه ی عشق مجازی

  • نویسنده : غریبه:: 85/12/23:: 1:24 صبح

    بنام خدای جهان

    اما معالجه ی عشق مجازی:اسلام می گوید نگاه نکن.به اندازه ی ضرورت با زن حرف بزن در جای خلوت اصلا و ابدا نباشید.با یکدیگر شوخی نکنید.اگر زن و مردی شوخی شهوت انگیز بکنند و بدونه توبه از دنیا بروند باید صد سال در جهنم بمانند.مخصوصا یک زن شوهردار و یک مرد زن دار.مواظب باشید نامه به یکدیگر ننویسید!مواظب باشید تماس با یکدیگر نداشته باشید!در روایت داریم وقتی یک زن راه میرود از پشت به او نگاه نکنید.یعنی به قد و قامتش نگاه نکن که خطرناک است.حتی در روایت می خوانیم انسان دست و پنجه با شیر نرم کند اسان تر است با به قد و قامت زنی نگاه کند.اسلام دفع می کند یعنی نمی گذارد شهوت تحریک بشود تا به جای باریک برسد.پس باید جوانها مخصوصا زن و مرد با هم ارتباط نداشته باشند.اگر یک وقت دوتا جوان حتی دو تا هم جنس میبینند علاقه دارد افراطی می شود فورا جلویش را بگیرند.نگذارند علاقه افراطی بشود.علاقه ی افراطی حتی راجع به مادر و پسر و خواهر و برادر،هم غلط است دیگر چه رسد به دو تا نامحرم هم جنس یا غیر هم جنس باید جلوی ان را گرفت.

    نمی دانم درست است یا نه،اما روانشناسان می گویند:این عشق جاذبه ای است که راه چشم وارد می شود.یعنی از عللی که می گویند چشم چرانی حرام است همین است که اگر چشم مرد در چشم زن بیفتد یک جاذبه ای از او وارد بدن او می شود،و یکی از راههای عشق از اینجا پیدا می شود .

    حالا اگر کسی مبتلا شد راهش چیست؟همان جمله ای که در عوام مشهور است:(عشقت را فراموش کن)یعنی باید به طور کلی رابطه را قطع کند.باید به طور کلی با او حرف نزند (حتی در فکر خودش).عکسش را هم نگاه نکند.حتی تصورش را نکند.اول خیلی مشکل است اما (نمی دانم)،(نمی توانم)،نمی شود)،در قاموس انسان معنی ندارد.اگر بخواهد هم (می تواند)هم (می داند)هم(می شود).این راهی را که گفتیم بسیاری رفتند و به نتیجه هم رسیدند.اولش سخت است اما طولی نمی کشد که این محبت از بین می رود. عشق نظیر اتش است.تصور معشوق،عکس معشوق،نگاه کردن و نامه نوشتن ،اتش عشق را زیادتر می کند.اتش افروخته اگر هیزم زیرش نگذاری خاموش می شود.و اما اگر به اتش شعله ور اتش بزنند،بنزین رویش بریزند،معلوم است که شعله ور تر می شود.اتش عشق از اتش معمولی بسیار بدتر است .برای اینکه اتش معمولی فقط خود انسان را می سوزاند اما اتش عشق دنیا و اخرتش را می سوزاند.طائفه اش را می سوزاند.

    از جوانها تقاضا دارم که مواظب باشید این درد بی درمان این اتش که همه چیز را می سوزاند،یکدفعهجلو نیاید ،واگر امد تقاضا دارم هیزم زیرش نگذارید.زیرا برافروختن ان خطرناک تر است.

    متن بالا نوشته ی ایت الله مظاهری بود از کتاب اخلاق درخانه.اما حرف و نظر خودم با یاد خدا قلب ها ارام میگیرد...این رو همه شنیدن و شاید بهش پی بردن توی این موضوع هم چیزی که خیلی می تونه به انسان کمک کنه توکل و یاد خداست هر وقت یاد معشوق به فکرتون رسید فورا خدا رو به یاد بیارید و ذکر خدا رو بگید و از اون یاری بخواید و از هیچکس دیگر نخواید فقط خدا...


    نظرات شما ()

  • چادر ملی

  • نویسنده : غریبه:: 85/12/2:: 11:49 عصر

    بنام خداوند بخشنده ی مهربان

    چادر ملی یا بدعت ملی؟

    من شخصا خانم های زیادی را سراغ دارم که چادر را به بهانه ی راحتتر بودن با چادر ملی تعویض کردن ایا این درست است ایا با این کار دخترهای بی حجاب ایرانی چادر سر می کنند؟یا حجاب بعضی ها خراب می شود؟این هم یا بدعت در دین است. باز هم برای خراب کردن حجاب مسلمانان.مطمئن باشید.دیگه نمی دونم چی بگم خودتو.ن کاملش کنید.....

    فکر کنم فقط بتونم بگم بدون شرح...

    خدایارتان باد


    نظرات شما ()

  • عشق

  • نویسنده : غریبه:: 85/11/27:: 5:12 عصر

    به نام تنها معشوق

    سلام من امدم درسته خیلی دیر اما بلا خره امدم اما این دفعه می خوام با هم در مورد عشق بحث کنیم عشق چیه ؟چرا توی زمان های قدیم هر کس عاشق می شده زبان زد خاص و عام می شده اما حالا هر کگس که به یک سن و سالی می رسه احساس عاشق بودن می کنه ؟و ایا واقعا هر کس که این احساس رو کرد عاشق شده؟چرا این قدر این بحث ها زیاد شده و همه بهش مبتلا؟ما باید چه کاری بکنیم؟

    به نظر من این موضوع می تونه تلقینی باشه تلقین اینکه در جوانی باید عاشق شد این تلقین می تونه از توی شعر ها ترانه ها فیلم ها و حتی از مشاور های نادرست و حتی صدا و سیما که به غلط چیزهایی را وارد افکار جوانترها می کنه و درست فکر نکردن خودمان .

    این بحث رو از دیدگاه ایت الله مظاهری در کتاب اخلاق در خانه ادامه می دهم:ایشان در کتابشان از عشق مجازی به عنوان یک تخیل نام برده که به واسطه ی تماسهای بیجا،نگاههای بیجا،حرفهای بیجا یک جاذبه وارد بدن انسان می شود و او را مبتلا می کند،در واقع باید بگوییم شیطان به واسطه ی تخیل،به نام عشق او را مهار می کند.

    من سندیت و درست و به جا بودن این مطلب را پیدا نکردم اما به دل من خیلی نشست این هم در همان کتاب قید شده بود:از امام صادق علیه السلام پرسیدند:عشق چیست؟امام علیه السلام فرمودند:وقتی دلی از محبت خدا خالی شد،عشق های مجازی در دل او ریخته می شود.وقتی رابطه ی انسان با خدا کم شد،وقتی رابطه ی انسان با خدا قطع شد،شیطان می اید و یکی از کارهایش این است که به واسطه ی قوه ی خیال،یک جاذبه هایی از طرف ،در دلش وارد می شود.

    اول محبت است .این محبت بعد از مدتی می رسد به عشق که دردی است بسیار خطرناک.دردی که زن شوهر دار را بی عفت می کند .مردان زن دار را بی دین می کند ،و بالاخره جوان را بیچاره می کند. دختر عفیف را،دختر با شرافت را ،به ذلت می کشاند.

    مواظب باشید که این مسئله بسیار خطرناک و حساس است .همه باید مواظب این گونه مسائل باشند که معمولا از چشم چرانی ها و شهوت سرچشمه می گیرد.معمولا عشق های مجازی ریشه ی شهوت جنسی دارد و از صحبت کردن زن با مرد ،از نشست و برخاست دو جوان با یکدیگر و نگاههای شهوت امیز به یکدیگر(که چقدر در فیلم های جمهری اسلامس ایران با اونها برخورد داریم فیلم هایی که برای جوانهای جامعه ی ما الگو هستند)کم کم این حالت برای او پیدا می شود ،روز به روز رو به تزاید می رود ،و بعضی اوقات به جاهای باریک می رسد.مثلا یک پسر یا یک دختر معمولی است اما در چشم او بسیار زیبا جلوه دارد بسیار جاذبه دارد.

    چیزی که همه می دانند که اگر چنین چیزی پیش امد و اگر به ازدواج کشیده شد نود درصد به طلاق می انجامد یا سوختن تا اخر عمر.

    اما برای علاج چه باید کرد را در پست بعدی قرار خواهم داد .شما هم نظراتتان را در مورد عشق حتما باز گو کنید .

     


    نظرات شما ()